Felanmälan
Under respektive rubrik hittar du information om vart du vänder dig när du behöver felanmäla eller har behov av support samt hur du gör en stöldanmälan.
För vissa frågor kan du hitta svar under iPads fliken Frågor och svar eller Rutiner.
Om du inte hittar det du undrar över så skicka ett mail till mdm@edu.sundsvall.se.
Använd webbformuläret Felanmälan IT/Telefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Fel rörande Chromebook anmäls till Servicecenter IT.
Använd webbformuläret Felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Servicecenter IT
Telefon: 060-19 15 00
E-post: support@sundsvall.se
Fel rörande personaldatorer anmäls till Servicecenter IT.
Använd webbformuläret Felanmälan IT/Telefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Kontakt
Servicecenter IT
Telefon: 060-19 15 00
E-post: support@sundsvall.se
Så här gör du om din it-utrustning blir stulen
- Du ska polisanmäla stölden så fort du upptäcker den. Det är Sundsvalls kommun som är ägare av it-utrustning, men det är du som användare (kund) som gör polisanmälan. Polisanmälan bör innefatta fullständigt serienummer på den stulna utrustningen. Serienummer kan du få från Servicecenter IT:s servicedesk.
- Du ska också anmäla stölden till Servicecenter IT:s servicedesk.
Det gör du enkelt via vår webbshop: Förlustanmälan Länk till annan webbplats.
- Tidpunkt.
- Plats.
- Händelseförlopp.
- Vad som blivit stulet.
- Vid anmälan till Servicecenter IT:s servicedesk kan du också meddela om du har behov av ersättningsutrustning. Om så är fallet levererar Servicecenter IT ersättningsutrustning till dig snarast möjligt.
- Om bekräftelsen på polisanmälan skickas till dig ska du skicka en kopia av den till Servicecenter IT.
- När Servicecenter IT har fått en komplett polisanmälan om stulen utrustning gör Servicecenter IT anmälan till försäkringsbolag.
OBS! Anmälan till försäkringsbolag ska ske inom sex månader från stöldtillfället och det görs enbart i det fall som utrustningens restvärde överstiger självrisken.
Du som användare (kund) betalar alltid en administrationsavgift baserad på hanteringstid. Dessutom tillkommer en av dessa kostnader:
- Vid godkännande: självrisk 2 000 kronor.
- Vid avslag: restvärdet på den stulna utrustningen.
Vid fel på klassrumsteknik, skicka ett mail till Håkan R Johansson där du beskriver problemet och vilken skola/program det gäller.
Använd webbformuläret Felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Servicecenter IT
Telefon: 060-19 15 00
E-post: support@sundsvall.se