Integritet och säkerhetspolicy
Mitt Sundsvalls integritet och säkerhetspolicy.
Behandling av personuppgifter
Appen hanterar inloggning med bankid, teliaid eller eIDAS för att autentisering skall kunna fastställas, som krävs för att kunna ta del utav vissa tjänster. Detta gäller tjänster så som information om bostaden och fastställande utav rapportör utav felanmälan. Sparad persondata innefattar endast födelsedatum, namn, folkbokföringsaddress. Ytterligare information så som extra bostad, epost och telefonnummer är frivillig. Läs mer om vår behandling utav personuppgifter.
För varje användare i appen sparar vi:
- AnvändarId (används för att koppla ihop dina olika uppgifter eller inställningar i appen med ett unikt id).
- Device token (används för att generera push-notiser till din enhet)
- EnhetsId (Identifierare som avser en enskild enhet, webbläsare eller app, till exempel en IMEI-kod, en MAC-adress, ett Widevine-enhets-id, ett Firebase-installations-id eller ett reklam-id)
- Namn (frivilligt)
- Epost (frivilligt)
- Telefonnummer (frivilligt)
- Adress (frivilligt)
- Övrig information (frivilligt) (Övrig information innefattar andra personliga uppgifter. Det kan till exempel vara ett personnummer för att hämta din folkbokföringsadress och visa information om sophämtning i ditt område)
Så här kan kan du begära rensning av användardata i appen Mitt Sundsvall:
- I appen Mitt Sundsvall: Klicka på meny, därefter "min profil", därefter "rensa all användardata" och välj "ja". Avinstallera sedan mobilapplikationen. Om du loggar in igen sparas ovan raderad data om igen.
- Skicka e-post till mittsundsvall@sundsvall.se och ange vilken data som ska raderas.
Användardriven utveckling
Med användardriven utveckling menar vi att du, användaren, är viktigast. All utveckling sker utifrån användarnas behov. I Mitt Sundsvalls fall ska alla tjänster och funktioner vara till nytta för invånarna. Annars får de inte plats här.
Synpunkter och förslag
Mitt Sundsvall är till för dig som användare. Vi vill gärna höra dina synpunkter och förslag för appen. Tillsammans med dig kan vi göra Mitt Sundsvall till en användbar och så bra app som möjligt. Skicka förslag till mittsundsvall@sundsvall.se.
Mina sidor och e-tjänster
Logga in för att följa upp dina ärenden och ta del av de e-tjänster som Sundsvalls kommun har att erbjuda. Du loggar in med e-legitimation i form av bank-id eller mobilt bank-id. Om du saknar e-legitimation kan du beställa det via din bank eller Skatteverket.
Om e-legitimation, Skatteverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-tjänster för Kommun och politik
- Anmälan om misstänkt bidragsbrottLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ansök om kulturstipendiumLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Begäran om registerutdrag enligt dataskyddsförordningen (GDPR)Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Begäran om skadestånd efter skadaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Debiteringsunderlag Bevakning efter avslutad räddningsinsatsLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Kopia av allmän handling från kommunarkivetLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Lämna synpunktLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Nominera till stipendium eller utmärkelseLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Passerkort till förhyrda kommunala lokalerLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Personuppgifter förtroendevaldaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Samtycke för bild, film eller ljudupptagning i kommunal verksamhet och sociala medierLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ställ fråga till kommunfullmäktigeLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Sundsvalls kommuns officiella anslagstavlaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- SundsvallsförslagetLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Tyck till om webbplatsenLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster