Support i Vklass
Genom att konsekvent använda Vklass supportfunktion får vi kontroll över våra supportärenden och kvalitetssäkrar flöden genom att få kännedom om återkommande problem samt effektiviseringar vid driftstörningar.
Rutiner för supportärenden
- Användare (personal och elever) lägger ärendet i Vklass support
- Ärendet kommer att hamna hos den eller de personer som är supportanvändare på skolenheten.
- Om man inte kan lösa ärendet internt på skoenheten, kan den som är supportanvändare klicka på en knapp i ärendet för att låta Vklass supportavdelning hantera det. Vklass supportavdelning ser alltså inte ärendet förrän fritidshemmets supportanvändare skickat det vidare till Vklass.
Varje skolenhet kan ha upp till fem supportanvändare. Det är rektor lägger in dessa via Skoladmin/Skolan/Övrigt/Supportanvändare på skolan.
Support på förskolor, här finns en egen systemsupport
Kontakta vklass.forskola@sundsvall.se