Felanmälan, support, stöld och inbrott
Under respektive rubrik hittar du information om vart du vänder dig när du behöver felanmäla eller har behov av support samt hur du gör en stöldanmälan.
För vissa frågor kan du hitta svar under iPads fliken Frågor och svar eller Rutiner.
Om du inte hittar det du undrar över så skicka ett mail till mdm@edu.sundsvall.se.
Använd webbformuläret Felanmälan IT/Telefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Fel rörande Chromebook anmäls till Servicecenter IT.
Använd webbformuläret Felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Servicecenter IT
Telefon: 060-19 15 00
E-post: support@sundsvall.se
Fel rörande personaldatorer anmäls till Servicecenter IT.
Använd webbformuläret Felanmälan IT/Telefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Kontakt
Servicecenter IT
Telefon: 060-19 15 00
E-post: support@sundsvall.se
Skadegörelse, inbrott och stöld
Anmäl skadegörelse och inbrott
Samtliga skador och skadegörelse ska registreras i Sundsvalls kommuns skadesystem SIV. Där skapas och skickas även en polisanmälan på skadorna förutom vid olyckshändelser.
Klotter, glaskross, nedskräpning, skador på byggnad, lekutrustning, skador på eller runt fastigheten, skador på inredning och interiörer inom fastigheten, avsiktlig nedsmutsning med mera är exempel på skadegörelser som ska anmälas.
Anmälan av skadegörelser
Vid skadegörelser ska verksamheten göra en felanmälan till kundtjänst på telefon 060-19 15 65 eller via felanmälan på Inloggad Länk till annan webbplats..
Anmälan vid inbrott och stöld
Vid inbrott och stöld ska verksamheten göra en polisanmälan. Därefter ska du göra en felanmälan till kundtjänst. Uppge samma uppgifter som i polisanmälan. Ange även diarienumret som polisen har lämnat till dig. Vid stöld ska du uppge det uppskattade värdet av det stulna föremålet. Förlustanmälan av it- eller telefoniutrustning gör du via e-tjänsten i webbshoppen: Förlustanmälan IT/Telefoni Länk till annan webbplats.
Det är viktigt att
- anmälan görs så snart skadan skett och upptäckts.
- undvika att samma skada anmäls flera gånger. Verksamheten behöver besluta om vem eller vilka som ska göra anmälan till kundtjänst.
- verksamheten hittar rutiner på hur de informerar övriga anställda på arbetsplatsen att anmälan är gjord.
Återkoppling
Du som anmäler ett ärende får återkoppling via e-post eller sms när det är registrerat. Vid behov av kompletterande uppgifter kommer Drakfastigheter att kontakta dig.
Gör så här:
- Kontakta kundtjänst på telefon 060-19 15 65 eller via felanmälan på Inloggad Länk till annan webbplats..
- Uppge namn, e-post, telefon eller mobilnummer.
- Uppge uppgifter på vad har hänt, när det hände och hur gick det till.
- Uppge om det är avsiktligt eller en olyckshändelse.
- Uppge om det finns behov av åtgärder av skadan.
- Uppge om skadan redan är åtgärdad.
- Polisanmälan görs av Drakfastigheter vid inre och yttre skadegörelse
- Uppge om det finns uppgifter på vittnen.
- Uppge om den som orsakat skadan är känd.
- Uppge om något saknas.
- Uppge kontaktperson inom verksamheten som polisen kan kontakta för kompletterande uppgifter.
- Bifoga gärna ett foto i skadegörelseanmälan via felanmälan på Inloggad Länk till annan webbplats..
Informationsfolder
Anmälan av skadegörelse Länk till annan webbplats.
Kontakt
Servicecenter kundtjänst
Telefon: 060-19 15 65
E-post: servicecenter.kundtjanst@sundsvall.se
Vid fel på klassrumsteknik, skicka ett mail till Håkan R Johansson där du beskriver problemet och vilken skola/program det gäller.
Använd webbformuläret Felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i webbshoppen. Du kan också kontakta Servicedesk.
Servicecenter IT
Telefon: 060-19 15 00
E-post: support@sundsvall.se