Nu blir Sundsvalls nya kontaktcenter ännu tillgängligare – inför utökade öppettider och helgöppet
.jpg)
Sundsvalls kommuns nya kontaktcenter hjälper invånare och företagare med deras kommunärenden vid en och samma kontakt. Från och med första mars utökas öppettiderna genom att ha öppet längre på vardagar – och från och med då även på helger.
Sundsvalls kommuns nya kontaktcenter i Stadshuset i centrala Sundsvall är din väg in för att få hjälp med olika typer av kommunala ärenden. Det kan handla om allt från skolskjuts till frågor om hemtjänst. I de flesta fall kan kommunens vägledare lösa ditt ärende direkt.
Nu utökas öppettiderna och från och med den första mars så håller kontaktcentret öppet för kontakt via telefon, mejl och chatt – och besök i receptionen i Stadshuset.
Öppettider kontaktcentret (telefon, mejl och chatt):
Måndag: 07-20
Tisdag: 07-20
Onsdag: 07-20
Torsdag: 07-20
Fredag: 07-18
Lördag: 10-15
Söndag: 10-15
Receptionen i Stadshuset har öppet för besök:
Måndag: 10-17
Tisdag: 10-17
Onsdag: 10-17
Torsdag: 10-19
Fredag: 10-17
Lördag: 11-14
Söndag: stängt i receptionen (men öppet via telefon, mejl och chatt 10-15)
Det är ytterligare ett steg till tillgängligare och bättre service för Sundsvallsborna.
– I stället för att du, som tidigare, ska behöva kontakta flera olika avdelningar och förhålla dig till olika telefontider och därmed kanske sitta i flera telefonköer så hjälper våra kommunvägledare dig med dina frågor direkt,
säger Maria Cederberg, verksamhetschef.
Kontaktcentret erbjuder ett brett utbud av kontaktvägar, både digitalt och fysiskt.
– Med flera vägar in så kan man ta kontakt via telefon, mejl, chatt och sociala medier. Det finns även möjlighet att möta en kommunvägledare på plats i receptionen i Stadshuset,
säger Maria Cederberg, verksamhetschef.
Det är ytterligare ett steg till att anpassa Sundsvalls kommunkoncerns tjänster efter Sundsvallsbornas levnadsvanor och arbetstider – just för att du ska få hjälp med ditt ärende på enklast möjliga sätt.
Senast ändrad: , klockan