Nytt samarbete mellan Sundsvalls kommun och Heja Sundsvall ska stärka Sundsvall
%20heja%20sundsvall.jpg)
Anders och Katarina Lövgren har hejat på Sundsvall i 11 år. För att lyfta ännu mer av allt det positiva som sker och stärka Sundsvall som stad med stark framtidstro inleder nu Sundvalls kommun ett strategiskt samarbete med Heja Sundsvall.
Sundsvalls kommun har under senaste året tecknat flera avtal med föreningar, företag och organisationer som delar kommunens värderingar och prioriteringar – inom allt från klimatneutralitet, minskade sociala skillnader till befolkningstillväxt. Nu i veckan undertecknades det sjunde avtalet med Kilo Kom AB som driver Heja Sundsvall.
"Stärker Sundsvalls platsvarumärke"
– Heja Sundsvall har under många år bidragit till att skapa stolthet hos Sundsvallsborna. Att vi nu tillsammans med dom kan arbeta långsiktigt genom att fortsätta berätta om positiva saker i Sundsvall med omnejd är glädjande och stärker Sundsvalls platsvarumärke, säger Björn Wigge, tillväxt- och näringslivschef på Sundvalls kommun.
Heja Sundsvall är en positiv nyhetskanal som lyfter mycket av allt det fina som sker i Sundsvall.
"Känns helt superbra"
– Det som har hänt nu är att vi har fått till ett samarbetsavtal med Sundsvalls kommun. Det känns helt superbra då det är något vi har strävat efter sedan vi startade Heja Sundsvall – och vi tror att det kommer gynna Sundsvall ännu mer, säger Anders Lövgren, Heja Sundsvall.
– Vår styrka är att lyfta stort och smått – och det kommer vi att fortsätta med. Nu kommer det bli ännu bättre när vi får med Sundsvalls kommun, säger Katarina Lövgren, Heja Sundsvall.
Kommunens sjunde samarbete
Samarbetet mellan Sundsvalls kommun och Heja Sundsvall är kommunens sjunde strategiska samarbete. Sedan tidigare har Sundsvalls kommun inlett samarbete med GIF Sundsvall, Sundsvalls Damfotbollsförening, Timrå IK, Föreningen Nacksta Kultur, Pipeline och Bünsow Business Growth Forum. Med strategiska samarbeten avser kommunen långsiktiga samarbeten som skapar ömsesidig nytta där Sundsvalls kommunkoncern satsar resurser med syfte att driva mot kommunens inriktningsmål i kommunens mål- och resursplan och stärka Sundsvalls platsvarumärke.
Avtalet med Heja Sundsvall gäller från och med nu till och med 31 december 2026 och är värt sammanlagt 300 000 kronor för Heja Sundsvall.
Senast ändrad: , klockan