Hoppa till innehåll.
sundsvall.se
Mina sidor
Medarbetare Elev
Suomeksi

Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

sundsvall.se

sundsvall.se

Meny

Medarbetare Mina sidor Elev
Utbildning och förskola Uppleva och göra Omsorg och hjälp Bygga, bo och miljö Samhällsplanering och trafik Näringsliv och arbete Kommun och politik
  1. Startsida
  2. Näringsliv och arbete
  3. Upphandling och inköp
Covid-19, information om coronaviruset som rör våra verksamheter och dig som invånare eller företagare hittar du här. >>

Upphandling och inköp

Administrationsavgift, redovisa och betala

Kommunens leverantörer betalar en administrationsavgift på ramavtalen till Sundsvalls kommun.

Direktupphandling

Här kan du se vad som gäller för direktupphandling.

E-handel, e-faktura

Vi vill gärna att fler leverantörer skickar e-fakturor till Sundsvalls kommun. E-fakturering har flera fördelar både för dig som leverantör och för oss.

Fakturera kommunen

Är du leverantör och ska fakturera Sundsvalls kommun måste du skicka e-faktura. Det finns också en del information som måste finnas med på en faktura.

Gällande avtal, avtalsdatabasen

Här kan du se Sundsvalls kommuns gällande avtal, till exempel vem som är avtalsleverantör och avtalsperiod.

Konkurrensutsatt verksamhet

Starta pedagogisk verksamhet | Hemtjänst, leverantör | Om konkurrensutsatt verksamhet | Visa alla »

Kontroll belastningsregister

I vissa fall kräver kommunen utdrag från belastningsregistret.

Lämna anbud, bli leverantör

Lämna in anbud på pågående upphandlingar för att bli leverantör till Sundsvalls kommun.

Om upphandling och inköp

Allmänt om upphandling | Allmänt om livsmedelsupphandling | Visa alla »

Planerade upphandlingar

Här kan du se Sundsvalls kommuns planerade upphandlingar.

Pågående upphandlingar

Här kan du se Sundsvalls kommuns pågående upphandlingar.

Ramavtal

Ramavtal är ett avtal med uppgjorda villkor som gäller för hela kommunen.

Upphandling och inköp, regler

Kommunens upphandling och inköp styrs av lagar, krav och riktlinjer. Här ser du några av de mest vanligt förekommande.

Alla e-tjänster för Näringsliv och arbete

  • Anmälan om försäljning och servering av folköl
  • Anspråk på företrädesrätt till återanställning vid Sundsvalls kommun
  • Ansökan räddningschef
  • Beställning arbetsgivarintyg
  • Beställning tjänstgöringsintyg
  • Försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare - anmälan
  • Intresseanmälan för sommarvikariat inom socialtjänsten
  • Räddningstjänsten - Ansökan RIB (Deltidsbrandman)
  • Servering av alkoholdrycker
  • Tillstånd för försäljning av tobaksvaror - ansökan
  • Tipsa om brister i handeln med tobak, e-cigg och folköl
  • Ändring eller avslut av tillståndspliktig försäljning av tobaksvaror - anmälan

Logga in till våra e-tjänster

Logga in som elev Logga in som medarbetare Logga in som medborgare

Du loggar in med e-legitimation i form av bank-id eller mobilt bank-id. Om du saknar e-legitimation kan du beställa det via din bank eller Skatteverket.

Om e-legitimation, Skatteverket

Kontakta oss

Myndighetsbrevlådor

060-19 10 00

Sundsvalls kommun
Norrmalmsgatan 4
851 85 Sundsvall

Organisationsnummer: 212000-2411

Kommunhuset - öppettider och karta

Kontakta politiker, förtroendemannaregister

Felanmälan

Om sundsvall.se

Sundsvall.se är Sundsvalls kommuns offentliga webbplats.

  • Tillgänglighetredogörelse
  • Om webbplatsen
  • Tyck till om webbplatsen

Om Sundsvall

  • Kartor
  • Youtube
  • Webbkameror
  • Press- och informationsmaterial
  • Turistbyrån, Visit Sundsvall

Följ oss

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Hitta snabbt

  • Möten och protokoll
  • Pressrum
  • RSS-flöden
  • Sundsvalls kommuns officiella anslagstavla
  • Tyck till om kommunens verksamheter - Synpunkt Sundsvall
Sundsvall.se använder kakor för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Läs mer om kakor: www.sundsvall.se/kakor. Behandling av personuppgifter - GDPR