Upphandling och inköp
Administrationsavgift, redovisa och betala
Kommunens leverantörer betalar en administrationsavgift på ramavtalen till Sundsvalls kommun.
Direktupphandling
Här kan du se vad som gäller för direktupphandling.
E-handel, e-faktura
Vi vill gärna att fler leverantörer skickar e-fakturor till Sundsvalls kommun. E-fakturering har flera fördelar både för dig som leverantör och för oss.
Fakturera kommunen
Är du leverantör och ska fakturera Sundsvalls kommun måste du skicka e-faktura. Det finns också en del information som måste finnas med på en faktura.
Gällande avtal, avtalsdatabasen
Här kan du se Sundsvalls kommuns gällande avtal, till exempel vem som är avtalsleverantör och avtalsperiod.
Konkurrensutsatt verksamhet
Starta pedagogisk verksamhet | Hemtjänst, leverantör | Om konkurrensutsatt verksamhet | Visa alla »
Kontroll belastningsregister
I vissa fall kräver kommunen utdrag från belastningsregistret.
Lämna anbud, bli leverantör
Lämna in anbud på pågående upphandlingar för att bli leverantör till Sundsvalls kommun.
Planerade upphandlingar
Här kan du se Sundsvalls kommuns planerade upphandlingar.
Pågående upphandlingar
Här kan du se Sundsvalls kommuns pågående upphandlingar.
Ramavtal
Ramavtal är ett avtal med uppgjorda villkor som gäller för hela kommunen.
Upphandling och inköp, regler
Kommunens upphandling och inköp styrs av lagar, krav och riktlinjer. Här ser du några av de mest vanligt förekommande.