Även If växer i Sundsvall

Trenden med nya verksamheter och nyanställningar inom bank, pension och försäkring fortsätter. Idag kan vi berätta att försäkringsbolaget If i Sundsvall kommer att nyanställa ytterligare 15 personer.

– Superroligt att man återigen vill satsa här i Sundsvall och visar att man tror på oss! Huvudkontoret är medvetna om att vi gör ett bra jobb i Sundsvall och att underlaget för nya rekryteringar är gott – den här gången har över 60 personer sökt de 15 tjänsterna, säger Åsa Lindström, Head of Business Center Sweden på If Insurance i Sundsvall.

Bara för några månader sedan anställdes ett helt nytt team, 11 personer. Nu anställs alltså 12 personer till ännu ett team inom samma område, och samtidigt blir det en utökning av tre tjänster i ordinarie verksamhet. If i Sundsvall har nu mer än 400 medarbetare.

– Igår kunde vi berätta att Handelsbanken kraftsamlar i Sundsvall och att en helt ny telefonbank – Handelsbanken Direkt – startar här. If:s satsning är ytterligare en bekräftelse på att Sundsvall är landets starkaste nav för bank-, pensions- och försäkringsbranschen efter Stockholm, och vi fortsätter tillsammans med bland andra CER-nätverket på Mittuniversitetet att skapa förutsättningar för ännu fler liknande verksamheter och arbetstillfällen i Sundsvall, säger Näringslivsbolagets vd Eva Nyh Hederberg.

För mer information, kontakta:
Eva Nyh Hederberg, VD Näringslivsbolaget i Sundsvall, 070-280 34 35
Åsa Lindström, Head of Businesscenter, If Skadeförsäkring, 070-770 96 77
Mats Ågebrant, Kommunikationsansvarig, Näringslivsbolaget i Sundsvall, 073-274 21 95