Superstruktur och ett Supersnickeri mitt i parken Oasen

Under ett år har konstnärsduon Bastarder undersökt Sundsvall i ett samarbete mellan Statens Konstråd och Sundsvalls kommun. Genom att träffa och skapa tillsammans med Sundsvallsbor har de utvecklat konceptet Superstruktur.

Superstruktur är ett nytt sätt att tänka kring infrastruktur och stadsplanering. För vad händer när man utnyttjar befintlig infrastruktur och platser på ett annat sätt än vad de är tänkt för, och vad skulle hända om Sundsvallsborna skulle bestämma hur saker och ting skulle kunna se ut och användas i en stad?

Konstnärsduon Bastarders Supersnickeri finns i parken Oasen längs Esplanaden, vid Storgatan, lördag och söndag 12 och 13 september mellan 12-16. Max 50 personer får vistas samtidigt i parken.

På plats lördag 12/9, kl. 12, finns förutom Bastarder, stadsbyggnadsnämndens ordförande, Anders Hedenius samt Elena Jarl, Statens konstråd

Kontakt:

• Alicia Donat-Magnin, B A S T A R D E R, verksamhetsledare, alicia@bastarder.se
  • Anders Hedenius, stadsbyggnadsnämndens ordförande
  • Magnus Ydmark, stadsbyggnadsdirektör