Nu förbättrar vi tillgängligheten för bygglov

Som en första del i vårt arbete med att öka tillgängligheten, med snabbare kontaktvägar och bättre service mot medborgare och verksamheter, har vi nu ändrat telefontiderna för de som har frågor om bygglov.

Telefontiderna har tidigare varit två timmar per dag. Nu förändras det och de nya tiderna gäller under kommunens ordinarie öppettider. Växeln tar hand om inkommande samtal och svarar på enklare frågor. När ett ärende väl etablerats får sökande som vanligt möjlighet till direktkontakt med respektive handläggare.

De direktnummer som funnits till respektive bygglovhandläggarna tas nu bort från webben. Det ökar förutsättningar till kortare handläggningstider för aktuella bygglovsärenden.

- Dessa insatser innebär att vi förverkligar delar av det Näringslivspolitiska programmet. Vi kommer även att arbeta för bättre service i arbetet med att digitalisera och automatisera bygglovsprocessen under 2020-2021, säger Peder Björk, kommunstyrelseordförande.

Kontakt:

Peder Björk, kommunstyrelseordförande
Tfn: 070-190 12 91

Anders Bolin, t.f. bygglovchef
Tfn: 070-552 15 47

Var sidan till hjälp?

  • Om du lämnar personuppgifter här kommer vi att behandla dessa enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer på sundsvall.se/personuppgifter. Det du skriver skickas direkt till den som uppdaterar sidan.