Alnörånet på Näringslivsbolagets företagarfrukost

25 oktober utsattes ICA på Alnö för ett brutalt rån när minst två maskerade män bakband och hotade fyra i personalen med pistolliknande föremål. Emelie Öberg som driver butiken berättar om tiden efter rånet, och på företagarfrukosten deltar även representanter från polisen och säkerhetsföretag för att diskutera både fysiska och digitala säkerhetsfrågor.

* Sydkoreas största rese- och hotellkoncern SONO Group har besökt Sundsvall med en delegation. Stora investeringar är på gång i Västernorrland – får Sundsvall en del av kakan?

* Cobra i Matfors blev NorthX Biologics. Regeringen mångmiljonsatsar på att skapa en unik innovationshubb i Matfors och företaget nyanställer och blir en av ett fåtal läkemedelsanläggningar i Europa med högsta möjliga teknologiska produktionskapacitet.

* Tele2 flyttar in med 330 medarbetare i In:Gallerian i Sundsvall, och Årets företagare Agnes Larsmarker från Fröken Fräken är några andra ingredienser på Näringslivsbolagets företagarfrukost i morgon, torsdag 25 november 07:30-09:00 i Spegelsalen i Stadshuset.

Representanter för media är mycket välkomna att delta!

• Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.