Grafisk profil i sociala medier

I sociala medier ska den grafiska profilen prägla profilbilder och till viss del eventuella omslagsbilder.

Profilbilder

Logotyper i sociala medier

Foto: Sundsvalls kommun

Vi använder alltid den fristående symbolen som profilbild för att markera att Sundsvalls kommun är avsändare. Verksamheterna väljer fritt bland de redan befintliga profilbilderna som finns i våra sju primärfärger.

Omslagsbilder

Om du har en arbetsprofil på Facebook så ska någon av följande omslagsbilder användas. Den vanliga profilbilden ska i det fallet vara en porträttbild på dig och inte kommunens logotyp. Logotypen visas då ut i omslagsbilden istället. Sidor ska dock ha kommunens logotyp som profilbild enligt texten ovan (se profilbilder).

YouTube

När vi redigerar och publicerar rörlig bild på YouTube så ska alltid någon av följande slutbilder användas i filmen.

Kontakt

Lina Andersson Kommunikationsstrateg

073-040 45 61

Var sidan till hjälp?

  • Om du lämnar personuppgifter här kommer vi att behandla dessa enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer på sundsvall.se/personuppgifter. Det du skriver skickas direkt till den som uppdaterar sidan.